Σχολές γονέων

Είναι το παιδί έτοιμο να πάει στο σχολείο;

Ο Σεπτέμβριος είναι ο μήνας που ξεκινάνε τα σχολεία και όλα τα παιδιά ετοιμάζονται για τη νέα σχολική χρονιά. Για τα πρωτάκια είναι μία πολύ σημαντική μέρα με ανάμεικτα συναισθήματα χαράς και αγωνίας για το καινούργιο περιβάλλον, το νέο σχολικό κτίριο, τους συμμαθητές και τη δασκάλα. Η χρονολογική ηλικία ενός παιδιού για την είσοδό του στην Ά δημοτικού είναι τα 6 έτη. Κατά πόσο όμως ένα παιδί μπορεί να ανταπεξέλθει με επιτυχία στις σχολικές του υποχρεώσεις εξαρτάται από την ωριμότατα βασικών δεξιοτήτων όπως των γνωστικών, γλωσσικών, κινητικών, συναισθηματικών, γραφικών και μαθηματικών.

Ας δούμε μερικά παραδείγματα των παραπάνω δεξιοτήτων:

  • Κόβει με το ψαλίδι ευθεία, τετράγωνο και κύκλο.
  • Κουμπώνει κουμπιά και φερμουάρ.
  • Χειρίζεται το κουτάλι και το πιρούνι.
  • Βιδώνει και ξεβιδώνει καπάκια.
  • Σωστή λαβή του μολυβιού.
  • Μπορεί να σχεδιάζει, να ζωγραφίζει και να χρωματίζει.
  • Αναγνωρίζει τους αριθμούς και μετράει.
  • Κάνει αντιστοίχηση ένα προς ένα.
  • Κάνει κατάταξη και ταξινόμηση.
  • Ανταποκρίνεται σε σύνθετες εντολές.
  • Ανταποκρίνεται άμεσα και κατάλληλα στις οδηγίες.
  • Ακολουθεί όρια και κανόνες.
  • Αντιλαμβάνεται τα οπτικά ερεθίσματα.
  • Βρίσκει τις διαφορές.
  • Βρίσκει τις ομοιότητες.
  • Έχει καλή συγκέντρωση και προσοχή.
  • Γνωρίζει τοπολογικές έννοιες.
  • Γνωρίζει ποσοτικές έννοιες.
  • Γνωρίζει χωρο -χρονικές έννοιες.
  • Ξεχωρίζει το δεξί με το αριστερό.
  • Αρθρώνει σωστά όλους τους ήχους της γλώσσας μας.
  • Μπορεί να βρει λέξεις που αρχίζουν από έναν ήχο.
  • Κάνει ακουστικά παιχνίδια με τη δομή της λέξης.
  • Χωρίζει λέξεις σε συλλαβές.
  • Συγκρίνει και βρίσκει λέξεις με βάση την αρχική συλλαβή.
  • Κατανοεί τα μηνύματα των γύρω του.
  • Μπορεί να κατανοεί και να αφηγηθεί μία ιστορία.
  • Μπορεί να αφηγηθεί μία βιωματική εμπειρία.
  • Σχηματίζει σύνθετες και σωστά δομημένες προτάσεις.
  • Λαμβάνει υπ΄ όψη του τα άλλα παιδιά.
  • Λειτουργεί ομαδικά και μοιράζεται πράγματα.
  • Συμμετέχει στις σχολικές εργασίες.
  • Προσαρμόζεται στις καταστάσεις.
  • Αποκτά υπομονή και επιμονή.

Σημαντικό είναι να γνωρίζουμε ότι όλες οι δεξιότητες που απαιτούνται για μια ομαλή σχολική πορεία δεν αναπτύσσονται σε όλα τα παιδιά με τον ίδιο ρυθμό. Κάθε παιδί έχει το δικό του ρυθμό ανάπτυξης.

ΖΩΗ ΜΠΙΜΠΟΥΔΗ

ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΡΙΑ

ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

kentro-diepistimonikis-anaptyxis-liouta-eleni-987ef611ec5a49bba109bc1ea12733dc

Χατζηγάκη 2, 421 00 Τρίκαλα

2431039011

Back to top button