ΚατσαρολάκιΥγεία

H διαιτολόγος – διατροφολόγος Ανδριάνα Ρόζμους μας προτείνει υγιεινά σνακ για την παραλία !!!

Καλοκαίρι…και οι εξορμήσεις στην παραλία, ημερήσιες ή ολιγοήμερες, είναι γεγονός.

Ήλιος…θάλασσα…κολύμπι…χαλάρωση… και ξαφνικά το στομάχι γουργουρίζει και ψάχνουμε να βρούμε κάτι να τσιμπήσουμε!

Υπάρχουν πολλές επιλογές υγιεινών σνακ, αρκεί να οργανωθούμε και να σκεφτούμε έξυπνα και με…φαντασία!!

Γράφει η Ανδριάνα Ρόζμους – Διαιτολόγος / Διατροφολόγος

 

[divider]

Τι πρέπει να προσέξουμε στην επιλογή των σνακ:

 

  • Λόγω της ζέστης πρέπει να αποφύγουμε τρόφιμα που αλλοιώνονται εύκολα , πχ αλλαντικά, και να προτιμήσουμε τρόφιμα τα οποία διατηρούνται για περισσότερη ώρα. Ένα φορητό ψυγειάκι ή μια ισοθερμική τσάντα και 2 – 3 παγοκύστες αυξάνουν σημαντικά τις επιλογές μας και μας προστατεύουν από μια ενδεχόμενη τροφική δηλητηρίαση.

 

  • Τα σνακ της παραλίας πρέπει να είναι ελαφρά, δροσερά και να μας προσφέρουν ενέργεια χωρίς να μας βαρύνουν. Απαιτείται, λοιπόν, προσοχή και στις ποσότητες!

Θυμηθείτε: μετά από ένα καλό γεύμα το κολύμπι απαγορεύεται για τουλάχιστον 3 – 4 ώρες.

Ειδικά σε ότι αφορά στα παιδιά, επειδή είναι δύσκολο να τα κρατήσουμε για πολλή ώρα μακριά από τη θάλασσα, προτιμούμε να μην τα ταΐζουμε υπερβολικά.

10 προτεινόμενα σνακ για όλη την οικογένεια:

 

1) φρέσκα φρούτα: καρπούζι, πεπόνι, ροδάκινο, νεκταρίνι, βερίκοκο αποτελούν ιδανικές επιλογές για την παραλία, αφού εκτός από τις βιταμίνες και τα μεταλλικά στοιχεία που περιέχουν, έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε νερό και συμβάλλουν στην ενυδάτωση του οργανισμού. Πλύνετε τα φρούτα από το σπίτι, κόψτε τα και βάλτε τα σε ταπεράκι για ευκολία. Εναλλακτικά, μπορείτε να περάσετε κομμάτια φρούτων σε καλαμάκια για σουβλάκι και να τα αποθηκεύσετε σε αεροστεγή σακουλάκια τροφίμων.

 

2) sticks λαχανικών: καρότο, αγγουράκι, πιπεριά γίνονται γευστικά μπαστουνάκια που μπορούν να συνδυαστούν με χούμους για ενέργεια και θρέψη.

 

3) λαχανικά να τα …φας στο ποτήρι: σε ποτηράκια με καπάκι (αυτά που προορίζονται για καφέ) βάλτε ντοματίνια, αγγουράκι, πιπεριά, ελιές και τυρί φέτα σε κυβάκια, προσθέστε ρίγανη και έχετε μια δροσιστική mini χωριάτικη σαλάτα. Μην ξεχάσετε να πάρετε πλαστικά πιρουνάκια!

 

4) ξηροί καρποί και ξερά φρούτα: συνδυάστε τα και αποθηκεύστε τα σε σακουλάκια σε μερίδες, για να μην το παρακάνετε με την ποσότητα.

 

5) κριτσίνια ολικής άλεσης, κουλούρι με σουσάμι, ρυζογκοφρέτες: είναι πάντα μια εύκολη και γρήγορη λύση. Συνδυάστε τα με ένα κομμάτι κίτρινο τυρί και λαχανικά, και θα μείνετε χορτάτοι για αρκετή ώρα.

 

6) χειροποίητες μπάρες δημητριακών με ξερά φρούτα ή/και ξηρούς καρπούς: γευστική επιλογή που προσφέρει ενέργεια και πολύτιμα θρεπτικά συστατικά.

 

7) σπιτικό ποπ κορν: μπορείτε να το ανακατέψετε με ξερά φρούτα και ξηρούς καρπούς για να είναι πιο θρεπτικό.

 

8) τοστ με τυρί μειωμένων λιπαρών και λαχανικά (μαρούλι, ντομάτα): κλασική επιλογή που αρέσει πάντα.

 

9) σάντουιτς με πάστα ξηρών καρπών: πχ τορτίγια ολικής άλεσης με ταχίνι και μέλι ή ταχίνι με κακάο, ψωμάκι ολικής άλεσης με φουντουκοβούτυρο (ή αμυγδαλοβούτυρο ή φιστικοβούτυρο) και κομμάτια φρούτων (πχ ροδέλες μπανάνας, φέτες από ροδάκινο, κα). Δοκιμάστε το…θα σας εκπλήξει ευχάριστα!

 

10) κέικ καρότου ή μπισκότα βρώμης με μέλι και ξηρούς καρπούς: αγαπημένο σνακ των παιδιών, που θα τους δώσει ενέργεια και απαραίτητα θρεπτικά συστατικά.

 

Δεν ξεχνάμε:

 

Οι υψηλές θερμοκρασίες και η έκθεση στον ήλιο απαιτούν σωστή και επαρκή ενυδάτωση!!! Φροντίζουμε, λοιπόν, να πίνουμε άφθονο νερό, τσάι χωρίς ζάχαρη και φυσικούς χυμούς φρούτων καθ’ όλη τη διάρκεια της παραμονής μας στη παραλία.

Προσοχή: οι χυμοί έχουν θερμίδες, ακόμη και αν δεν περιέχουν πρόσθετη ζάχαρη!

 

Τα παιδιά ξεχνιούνται με το παιχνίδι: για αυτό πρέπει να τους υπενθυμίζουμε συχνά να πίνουν υγρά και να τους προσφέρουμε νερό σε τακτά χρονικά διαστήματα, για να μην αφυδατωθούν!

 

Οργανωθείτε… εφοδιαστείτε με τα απαραίτητα…και απολαύστε ξέγνοιαστες στιγμές στις αγαπημένες σας παραλίες!!!

 

Back to top button