Schoolicantera

Διετές Λύκειο και εισαγωγή σε ΑΕΙ και ΤΕΙ μόνο με το απολυτήριο λυκείου;

Διετές Λύκειο και εισαγωγή σε μη δημοφιλείς σχολές μόνο με το απολυτήριο Λυκείου είναι οι καινούργιες προτάσεις που μελετά η ομάδα του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία. Μάλιστα είναι η πρώτη φορά που ο πρόεδρος του Διαλόγου κ. Αντώνης Λιάκος κρίνει ότι μόνο το απολυτήριο Λυκείου είναι αρκετό για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια, καθώς στο παρελθόν είχε κάνει λόγο για θέσπιση άλλων κριτηρίων πλην εξετάσεων.

«Η δημιουργία τετραετούς Γυμνασίου θα μπορούσε να εξασφαλίσει έναν κορμό εκπαίδευσης για τους μαθητές, ενώ για το Λύκειο το σχήμα αυτό θα ήταν περισσότερο ερευνητικό, με δυνατότητες επιλογών ομάδων μαθημάτων», σημείωσε ο κ. Λιάκος σε δηλώσεις του στην εφημερίδα «Αυγή». Το συγκεκριμένο μοντέλο δεν θα περιοριστεί μόνο στο Γενικό Λύκειο, καθώς υπάρχουν σκέψεις και για το Επαγγελματικό Λύκειο να γίνει διετές.

“Οι εξετάσεις καταστρέφουν το Λύκειο, «λυκειοποιούν» το γυμνάσιο και μεταφέρουν την πίεση των εξετάσεων στο Δημοτικό γιγαντώνοντας και επεκτείνοντας την παραπαιδεία. Κόβουν κάθε χρόνο δύο μήνες από τη σχολική χρονιά. Από την στιγμή που αρχίζουν οι εξετάσεις παραλύει η μέση εκπαίδευση”, υποστηρίζει ο κ. Λιάκος.

Στην ερώτηση «πως σκοπεύετε να παρέμβετε για να αλλάξει αυτή η κατάσταση» απάντά: “Το σενάριο, η υπόθεση εργασίας γιατί δεν υπάρχει κάποια ειλημμένη απόφαση ακόμη – με το οποίο εργάζεται η επιτροπή διαλόγου, αποσκοπεί στη μελέτη της δυνατότητας σταδιακής απελευθέρωσης των λιγότερα ζητούμενων τμημάτων από τις εξετάσεις. Επειδή το σύστημα των εξετάσεων παρά το διαστροφικό του χαρακτήρα, χαίρει εκτίμησης ως αντικείμενο και αμερόληπτο σε πρώτο στάδιο δεν χρειάζεται να ανατραπεί. Η υπόθεση είναι ότι σε όσα τμήματα οι υποψήφιοι είναι λιγότεροι από τις προσφερόμενες θέσεις θα αρκεί για την εισαγωγή το (αναμορφωμένο απολυτήριο του Λυκείου. Εκεί όμως όπου οιυποψήφιοι υπερβαίνουν τις προσφερόμενες θέσεις μπορεί να χρησιμοποιηθεί το ισχύον σύστημα εξετάσεων. Σε δεύτερη φάση όταν αποδειχθεί το εύρος, η αξιοπιστία και η λειτουργικότητα του νέου συστήματος θα επιχειρηθεί η σταδιακή αλλαγή των εξετάσεων και στις σχολές υψηλής ζήτησης.

Μία άλλη σκέψη είναι ότι θα μπορούσε να βελτιωθεί το Λύκειο μέσα από το σύστημα 4 χρόνια Γυμνάσιο + 2 Λύκειο ώστε να παραγάγει ένα αξιόπιστο δίπλωμα. Το σχήμα 4+2 μπορεί να εξασφαλίσει έναν κορμό εκπαίδευσης στο Γυμνάσιο ενώ το Λύκειο στο σχήμα αυτό θα γίνει περισσότερο ερευνητικό, με δυνατότητες επιλογών ομάδων μαθημάτων. Ταυτόχρονα χρειαζόμαστε ένα αξιόπιστο επαγγελματικό διετές λύκειο με δυνατότητες εκπαίδευσης και στους τόπους εργασίας”.

Back to top button