Πίσω στα σχολεία: Αλήθεια εσείς κάνατε επαναλήψεις με τα παιδιά σας;

Μελέτη στις διακοπές; Μα τι διακοπές είναι άραγε αυτές που απαιτούν διάβασμα; Η Denise Pope Cooper λέκτορας του Πανεπιστημίου Stanford στο τμήμα εκπαίδευσης αναλύει κι αιτιολογεί αν και κατά πόσο ωφελεί ένα παιδί η μελέτη σχολικών μαθημάτων μέσα στη χαλάρωση.
Ο Harris Cooper, πρόεδρος του τμήματος Ψυχολογίας και Νευροεπιστημών του Πανεπιστημίου Duke, επισημαίνει ότι παρ’ όλο που δεν υπάρχουν επίσημες έρευνες και στατιστικά νούμερα για το πόσες ώρες μελετάνε τα παιδιά κατά τη διάρκεια των διακοπών, παρατηρεί μια αύξηση των ωρών μελέτης τα τελευταία χρόνια.
Τι λένε οι δάσκαλοι και οι καθηγητές….
Συχνά οι εκπαιδευτικοί συμβουλεύουν τους γονείς: «Τα παιδιά πρέπει να κάνουν επανάληψη την ύλη της τάξης τους… μία ωρίτσα διάβασμα την ημέρα…. όχι παραπάνω και θα δείτε μεγάλη διαφορά στην επίδοσή τους με το άνοιγμα των σχολείων».
Στον αντίποδα υπάρχουν εκπαιδευτικοί που υποστηρίζουν ότι «η μελέτη στις διακοπές δεν συγκρίνεται με την μελέτη κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Η μελέτη είναι μία πλήρης απασχόληση και αυτό δεν πρέπει κανένας γονέας να το ξεχνάει. Τα παιδιά πρέπει να χαλαρώνουν και να αποτοξινώνονται από μία σχολική χρονιά που συνήθως είναι εντατική »
Τι λένε οι γονείς…
Διακοπές μετά μελέτης… Η άποψη ότι στις διακοπές τα παιδιά πρέπει να μελετούν βρίσκει αρκετούς υποστηρικτές στις μέρες μας.
Διακοπές άνευ μελέτης… Από την άλλη υπάρχουν γονείς που πρεσβεύουν ότι τα παιδιά μας έχουν ανάγκη από γιορτές παλιομοδίτικες, χωρίς καθόλου εγκεφαλική κούραση αλλά με πολύ σωματική κίνηση, έτσι ακριβώς όπως το ζούσαμε εμείς.
Η Denise Pope Cooper λέκτορας του Πανεπιστημίου Stanford στο τμήμα εκπαίδευσης αναρωτιέται: «Ακόμη κι αν υποθέσουμε ότι τα παιδιά εξασκούν το μυαλό τους κατά τη διάρκεια των διακοπών, τι πραγματικά διατηρούν στην μνήμη τους επιστρέφοντας στο σχολείο;».
Και απαντάει σε αυτούς τους γονείς που θεωρούν ότι το διάστημα απραξίας και αποχής από τα μαθήματα είναι ένα πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα για τα παιδιά τους, λέγοντας το εξής απλό: “….δεν είμαι σίγουρη ότι οι φωτοτυπίες και τα εκπαιδευτικά βιβλία βοηθούν Γιατί; Γιατί κατά τη γνώμη της για να διατηρηθεί η νέα γνώση στο μυαλό ενός παιδιού και να εμπεδωθεί, είναι απαραίτητο ο μαθητής να συμμετέχει ενεργά στη διαδικασία της μάθηση ποκιλοτρόπως: γνωστικά, συμπεριφοριστικά κ.τ.λ. και φυσικά πρέπει να υπάρχει κι ένα εσωτερικό κίνητρο για να γίνει αβίαστα αυτή η διαδικασία. Και κάτι ακόμη. Χρειάζεται απαραιτήτως και την εμπλοκή του δασκάλου αλλά και των συμμαθητών… ακόμη και την αξιολόγηση που οικοδομεί αυτό που ονομάζουμε μάθηση. Το να φορτωθεί ένα παιδί κατά τη διάρκεια των διακοπών με έναν όγκο συστηματικής δουλειάς, δεν είναι τόσο απλό όσο ακούγεται, γιατί κάτι τέτοιο απαιτεί την εμπλοκή και του γονέα, έστω με τη μορφή του συντονισμού, αφού το παιδί δεν μπορεί από μόνο του”
Αλήθεια ας θυμηθούμε για λίγο τα νιάτα μας… και την απορία μας: “Μα τι σόι διακοπές είναι άραγε αυτές που απαιτούν διάβασμα;” Οι διακοπές είναι το ανέμελο παιχνίδι, η ανοχή στην «τεμπελιά», μια καλώς νοούμενη βαριεστιμάρα, οικογενειακές στιγμές, χωρίς βαθμούς, χωρίς διορθώσεις, χωρίς σχόλια τύπου «προσπάθησε περισσότερο»…Οπότε μην γυρίσετε στο σχολείο με το άγχος στην περίπτωση που δεν έκανε το παιδί επανάληψη. Σκεφτείτε ότι γέμισε με στιγμές πολύτιμες για το ελάχιστο που έμεινε από τη σχολική χρονιά αλλά και για την ζωή του !!!