Σχολές γονέων

Υπάρχουν τρόποι για να μη χάνετε την ψυχραιμία σας…

Όταν επιδεικνύετε ψυχραιμία, δεν διδάσκετε μόνο το παιδί σας να είναι υπομονετικό, αλλά δίνετε ένα μήνυμα ότι αυτή η στάση εκτιμάται. Σε περίπτωση που έχετε ξεσπάσει κάποιες φορές μπροστα του, τότε το πιο πιθανό είναι να του έχετε δημιουργήσει άθελα σας άγχος και απογοήτευση.

Ακολουθούν μερικές συμβουλές ειδικών, που θα σας βοηθήσουν να ελέγξετε τα νεύρα σας:

Αναγνωρίστε τις αιτίες που σας προκαλούν 

Η κατανόηση των αιτιών που προκαλούν την υπομονή σας,  είναι σημαντική και αυτό θα σας βοηθήσει να παραμείνετε χαλαροί και ήρεμοι. Μόλις καταλάβετε, τι είναι αυτό που “παίζει” με την ψυχραιμία σας, τότε θα μπορέσετε να κάνετε το καλύτερο δυνατό για να το αποφύγετε. Δοκιμάστε να αλλάξετε το θέμα,  ή προσπαθήστε να αντιμετωπίσετε το πρόβλημα με υπομονή.

Αποφύγετε να συζητάτε με το παιδί σας

Όταν βρείτε ότι πρόκειται να χάσετε την ψυχραιμία σας, απομακρυνθείτε από το παιδί σας. Η κίνηση αυτή, θα σας εμποδίζει να ξεκινήσετε μία λάθος εξέλιξη της κατάστασης, αλλά επίσης αποτελεί πρότυπο για εκείνο.

Μην νιώθετε ενοχή

Όταν οι γονείς χάνουν την υπομονή τους με τα παιδιά, τότε αργότερα αισθάνονται ενοχές. Οι ειδικοί λένε, ότι είναι φυσιολογικό να συμβαίνει. Αυτό που σας κάνει κακό, είναι όταν συνεχίζετε να αισθάνεστε έτσι και δεν αφήνετε τη στιγμή να περάσει. Προτείνουν να μην αφήνετε την ενοχή να σας επηρεάζει στο μέλλον, διότι υπάρχει κίνδυνος να μην είστε αρκετά αποτελεσματικοί.

Ζητήστε συγνώμη από το παιδί σας εάν είναι κρίνετε ότι αυτό είναι απαραίτητο

Αν νομίζετε ότι αντιδράσατε υπερβολικά, τότε ζητήστε συγνώμη από το παιδί σας αμέσως. Θα διδάξει τη σημασία της συγχώρεσης και θα σας κάνει επίσης το πρότυπο τους. Δεν υπάρχει τίποτα πιο ισχυρό από έναν γονέα, που παραδέχεται τα λάθη του και προσφέρει μια ειλικρινή συγνώμη.

Πρακτική αυτο-φροντίδας

Οι γονείς είναι πιο σκληροί με τον εαυτό τους από οποιαδήποτε άλλη ομάδα ατόμων. Καλό θα ήταν να εκτιμάτε τον εαυτό σας, γιατί αυτό είναι πολύ σημαντικό για τη λογική σας.

 

Back to top button