Σχολές γονέωνΥγεία

Παιδική ηλικία και ισορροπημένη διατροφή από την Παρασκευή Παλάτου

diatr.medium
Η παιδική ηλικία (5-10 ετών) ,παρόλο που έχει πιο χαλαρούς ρυθμούς αύξησης και ανάπτυξης σε σχέση με την βρεφική και την εφηβική ηλικία ,είναι εξίσου σημαντική! Σε αυτή την χρονική περίοδο πραγματοποιούνται σημαντικές αλλαγές ,τόσο στην σωματική, όσο και στην ψυχολογική ανάπτυξη και ωρίμανση του παιδιού. Αλλαγές που θα παίξουν βασικό ρόλο για τη μετέπειτα πορεία και υγεία του οργανισμού.
Οι διατροφικές απαιτήσεις των παιδιών αυτής της ηλικίας ποικίλουν ανάλογα με το ρυθμό αύξησης, το ύψος, το βάρος, τη σύσταση σώματος,το επίπεδο φυσικής τους δραστηριότητας, όπως επίσης και από άλλου είδους παράγοντες όπως είναι το οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον(πχ σχολείο). Επαγωγικά λοιπόν, κάθε παιδί όπως και κάθε άτομο, είναι μοναδικό και μοναδικές είναι και οι διατροφικές του ανάγκες .Εντούτοις όμως υπάρχουν ορισμένες βασικές αρχές που μπορεί να ακολουθήσει ο γονέας,ώστε να εξασφαλίσει , μια ισορροπημένη διατροφή για το παιδί του.af608e6b38b7e38a8a8cb1e49a0ecc31_L

Βασικές οδηγίες ισορροπημένης διατροφής για παιδιά 5-10 ετών
1)Το παιδί πρέπει να κάνει οπωσδήποτε 3 κύρια γεύματα την ημέρα(πρωινό-μεσημεριανό-βραδινό)και 2 ενδιάμεσα(δεκατιανό και απογευματινό).
2)Καθε μέρα θα πρέπει :
• να υπάρχουν 2 μερίδες γαλακτοκομικών προϊόντων ( 1 μερίδα γαλακτοκομικών = 1 ποτήρι γάλα, 1 γιαούρτι, ή 2 φέτες κασέρι)
• να υπάρχουν τουλάχιστον 5 μερίδες δημητριακών ,δηλαδή ψωμιού, ζυμαρικών ,ρυζιού κ.λ.π.( 1μερίδα = 1 μικρή φέτα ψωμί, ½ φλιτζάν του τσαγιού μακαρόνια ή ρύζι, ½ φλιτζάνι του τσαγιού δημητριακά πρωινού κ.α.)
• να υπάρχουν τουλάχιστον 2 φρούτα ημερησίως(εάν δεν αρέσουν στο παιδάκι σας τα φρούτα σε κομματάκια δοκιμάστε να φτιάξετε μαζί του φυσικούς χυμούς, ή milkshake)
• να υπάρχουν τουλάχιστον 2 μερίδες λαχανικών, ( 1 μερίδα =1 ντομάτα,1 φλιτζάνι τσαγιού πράσινη σαλά, 2 μέτρια καρότα, 1 φλιτζάνι τσαγιού βραστά λαχανικά).Προσπαθείστε να υπάρχει 1 σαλάτα σε κάθε κυρίως γεύμα.gia-mmades-paidi-diatrofi-diaita-1

3)Το κόκκινο κρέας( μοσχάρι, κιμάς, χοιρινό κ.λ.π.) πρέπει να υπάρχει 1-2 φορές την εβδομάδα στη διατροφή των παιδιών , ενώ το λευκό κρέας (πουλερικά, ψάρια) 2-3 φορές.

4)Τα όσπρια και τα λαδερά φαγητά( φασολάκια, μπάμιες, σπανακόρυζο κ.λ.π.) πρέπει να υπάρχου τουλάχιστον 1 φορά την εβδομάδα στη διατροφή του παιδιού, αλλά και όλης της οικογένειας.

5)Τέλος εάν το παιδάκι σας εκδηλώνει ιδιαίτερη αδυναμία προς τις γλυκιές γεύσεις, φροντίστε ώστε το 90% των γλυκισμάτων που θα καταναλώσει να είναι φτιαγμένα από εσάς, με αγνά και σωστά υλικά. 1 κρουασάν, θα αποδώσει τις ίδιες περίπου θερμίδες με 1 κομμάτι σπιτικό κέικ αλλά, το πρώτο θα δώσει μόνο κενές θερμίδες που θα οδηγήσουν στην αύξηση του βάρους ενώ το δεύτερο θα δώσει και θρεπτικά συστατικά ανάλογα με τη συνταγή που θα χρησιμοποιήσετε (πχ φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικά εάν βάλετε στο κέικ αλεύρι ολικής).

Τέλος, μπορεί όλα τα παραπάνω να σας φαίνονται βουνό, αλλά θα τα καταφέρετε με επιμονή και υπομονή,βάζοντας μικρούς στόχους κάθε εβδομάδα.

Μην ξεχνάτε πως το σωματικό βάρος ενός παιδιού, αποτελεί μέρος της υγιούς ανάπτυξής του και παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην υγεία του κατά την ενήλικη ζωή. Για το λόγο αυτό η υγιής αύξηση του, θα πρέπει να αποτελεί κυρίαρχο στόχο σε όλη την περίοδο της ανάπτυξής του.
Παλάτου Παρασκευή Διατροφολόγος-Διαιτολόγος

Σωκράτους 10 & Κονδύλη
Τρίκαλα
τηλ. 2431 303010

Back to top button