Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
KidsnewsSchoolicantera

Οι μαθητές του 3ου ΓΕΛ Τρικάλων πρωτοπορούν & καινοτομούν

Σε εικόνες του μέλλοντος, ενδεχομένως όχι και τόσο μακρινές, μετέφερε την εκπαιδευτική κοινότητα η Ομάδα Ρομποτικής, Καινοτομίας και Αυτοματισμών της Β’ τάξης του 3ου Γενικού Λυκείου Τρικάλων “Οδυσσέας Ελύτης”, παρουσιάζοντας την εφαρμογή της τρισδιάστατης εκτύπωσης (3D).

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Οι μαθητές της Γ” τάξης Γιάννης Κατσιούλας (αριστερά) και Ευάγγελος Καραθάνος
3ο Λύκειο Τρικάλων

Ως μαθητές από άλλη… διάσταση, έδειξαν όχι μόνο το μεράκι και την αγάπη τους για μία τεχνολογία άγνωστη σε πολλούς, αλλά και την δίψα τους για μία διαφορετική προσέγγιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσα στο Δημόσιο σχολείο. Τα υλικά που χρειάστηκαν υπολείπονταν, κατά πολύ, όχι μόνο της προσπάθειάς τους που παρουσιάστηκε στην αίθουσα πολλαπλών εκδηλώσεων του σχολείου ως εκδήλωση με τον τίτλο “3D Printing Event” (εκδήλωση 3D εκτύπωσης), αλλά και της καινοτομίας στην οποία επένδυσαν μέσα από την όλη διαδικασία. Ένας τρισδιάστατος ψηφιακός εκτυπωτής, αξίας 500 ευρώ που αγοράστηκε με δαπάνη της σχολικής μονάδας, ένας ηλεκτρονικός υπολογιστής για την τροφοδοσία των ψηφιακών δεδομένων και στοιχείων, καθώς και πολλές ώρες πειραμάτων, έδωσαν ένα εντυπωσιακό αποτέλεσμα. Όπως και οι “καρποί” της σύγχρονης τεχνολογίας. Ο πύργος του Άιφελ και το Άγαλμα της Ελευθερίας σε μικρογραφία, μία μολυβοθήκη, η θήκη ενός κινητού τηλεφώνου ή ακόμη-ακόμη και μικρά ανθρωπάκια, εκτυπωμένα σε τρισδιάστατη μορφή, με μία απλή εντολή του υπολογιστή προς τον 3D εκτυπωτή. Η ζωντανή επίδειξη εκτύπωσης σε τρεις διαστάσεις εντυπωσιακή, με παράλληλες στρώσεις του ειδικού-πολυμερές υλικού (πολυγαλακτικό οξύ), που ζωντάνεψε κυριολεκτικά το σχέδιο της οθόνης του υπολογιστή στον τρισδιάστατο εκτυπωτή, με τον οποίο -βάσει του συγκεκριμένου μοντέλου και τύπου- μπορεί να κατασκευαστεί οποιοδήποτε αντικείμενο σε ύψος 18 εκατοστών και πλάτος-μήκος 20 εκατοστών. Πολύτιμη, στην όλη προσπάθεια, υπήρξε η παρότρυνση του καθηγητή Πληροφορικής του 3ου Λυκείου Δημήτρη Λάσκου, αλλά και η διάθεση της Διεύθυνσης του σχολείου να συνεισφέρει σε κάτι δημιουργικό, με τον Διευθυντή Ευάγγελο Αργυρόπουλο να επισημαίνει χαρακτηριστικά πως “μπορεί το μεγαλύτερο πρόβλημα να είναι τα μέσα, αλλά οι Έλληνες δείχνουμε ότι μπορούμε να ανατρέψουμε τα δεδομένα…”. Ως πλέον, δε, καθοριστική για το τελικό αποτέλεσμα ήταν η καθοδήγηση και γνώση των μαθητών της Γ’ τάξης Γιάννη Κατσιούλα και Ευάγγελου Καραθάνου. Ο πρώτος, μετέφερε την τεχνογνωσία του “House Printing”, δηλαδή την υψηλής τεχνολογίας κατασκευή σπιτιών που έχει ξεκινήσει ως εφαρμογή σε νηπιακή μορφή και ο δεύτερος του “4D Printing”, την εκτύπωση σε 4 διαστάσεις, λαμβάνοντας ως δεδομένο το στοιχείο του χρόνου σε τέτοιας μορφής κατασκευές. Ο μαθητής Ευάγγελος Καραθάνος παρουσίασε, δε, και μία καινοτόμο συσκευή-εφαρμογή άντλησης πληροφοριών που μπορεί να χρησιμοποιηθεί στον αγροτικό τομέα, ενημερώνοντας τον παραγωγό-γεωργό, ανά πάσα στιγμή, για τις κλιματολογικές συνθήκες που επικρατούν στην καλλιεργούμενη έκτασή του. Των προαναφερόμενων παρουσιάσεων, που παρακολούθησαν, μαθητές και καθηγητές εκπαιδευτικοί του 3ου Λυκείου αλλά και καθηγητές Πληροφορικής από άλλες σχολικές μονάδες, είχαν προηγηθεί η παρουσίαση-εισαγωγή στην τρισδιάστατη εκτύπωση από τα μέλη της Ομάδας Ρομποτικής, Καινοτομίας και Αυτοματισμών, μαθήτριες Ζωή Τσαγκαδοπούλου και Νίκη Τσιλιλή, καθώς και το βίντεο – παρουσίαση με τις κατασκευές της Ομάδας που επιμελήθηκε ο μαθητής Ευάγγελος Τσιάκαλος. Την Ομάδα Ρομποτικής, Καινοτομίας και Αυτοματισμών συμπληρώνουν οι μαθητές-τριες Δημήτριος Μπάκος, Θεόδωρος Μπαμπούρης, Λυδία Παπαγόρα, Νικόλαος Παπαϊωάννου, Παναγιώτης Παππάς, Απόστολος Περιστέρης, Αθηνά Πολύζου, Κωνσταντίνος Σαράντης, Μαρία Σαρμά, Ηλίας Σχορετσανίτης, Κωνσταντίνος Ταταέτης, Αλέξανδρος Τάχος, Αθανάσιος Τζατζάκης, Βασιλική Τζιώρα, Σταματία Τσαρουχά και Αικατερίνη Χατζηγάκη.

 

ert.gr

Back to top button