«Κολλημένοι» με το internet οι έφηβοι-Τι ανέδειξε έρευνα μαθητριών του ΕΠΑ.Λ. Φαρκαδόνας
Κάτι παραπάνω από επίκαιρη θεωρείται η έρευνα που πραγματοποίησαν μαθητές του επαγγελματικού λυκείου Φαρκαδόνας και η οποία αφορά τη χρήση internet από εφήβους και νέους.
Το θέμα ενδιαφέρον και επίκαιρο καθώς αποτυπώνει τη στενή σχέση των νέων με το διαδίκτυο που σήμερα θεωρείται δεδομένη. Την ίδια στιγμή όμως κάνουν την εμφάνισή τους σημάδια εθισμού λόγω κατάχρησης.
Όλα αυτά αποτυπώθηκαν μέσω της έρευνας που εκπόνησαν μαθήτριες της Β’ τάξης του τομέα οικονομίας και διοίκησης του Επαγγελματικού Λυκείου Φαρκαδόνας στο πλαίσιο διδασκαλίας μαθημάτων του τομέα τους με θέμα: «Νέοι και ίντερνετ – εθισμός».
Η έρευνα διενεργήθηκε σε ισοσταθμισμένο δείγμα 128 μαθητών και μαθητριών Γυμνασίου και Λυκείου καταγράφοντας μέσω καίριων και στοχευμένων ερωτήσεων, απόψεις και συμπεριφορές που αποκαλύπτουν σημαντικές πτυχές του τρόπου και βαθμού χρήσης του ίντερνετ από τους νέους.
Από τα αποτελέσματα της έρευνας διαπιστώθηκε ότι σημαντικό ποσοστό των νέων (33%) συνδέεται στο ίντερνετ καθημερινά περισσότερο από 3 ώρες κυρίως σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης, παρουσιάζοντας σημάδια εθισμού όπως π.χ. παραμέληση βασικών αναγκών υγιεινής φαγητού, ύπνου (22,7%) αλλά και ανησυχίας ή ακραίο εκνευρισμό (3,9%) σε περίπτωση διακοπής σύνδεσης από το ίντερνετ. Ανησυχητικό επίσης αναδεικνύεται το γεγονός των συναντήσεων με αγνώστους (32%) όπου η γνωριμία έχει γίνει μέσω social media και εμπεριέχει πολλές φορές σοβαρούς – μη διαχειρίσιμους κινδύνους σε αυτές τις ηλικίες.
Όμως απέναντι σε όλα αυτά ενθαρρυντικός φαίνεται να είναι ο ρόλος των γονέων που όπως καταγράφεται, όταν αναλαμβάνουν «δράση», περιορίζουν σημαντικά (-72%) τον χρόνο των παιδιών τους στο ίντερνετ με θετικό αποτέλεσμα τη διάθεση του χρόνου τους σε υγιείς κοινωνικές συμπεριφορές όπως η ενασχόληση με κάποιο άθλημα, χόμπι (45,3%) ή η δημιουργία από κοντά φίλων και σχέσεων (38,3%).
Την έρευνα πραγματοποίησαν οι μαθήτριες: Τριανταφύλλου Χρύσα, Στάμου Αθανασία, Τόλα Εροτζέσα, Τερζίδη Άννα, Αγγελή Έλενα, Κακαδιάρη Βιβή, Καλουσίου Ελένη, Παπαπούλιου Μαρία, με συντονιστή τον καθηγητή τους Φωτόπουλο Θωμά.
Η έρευνα με όλα τα επιμέρους αποτελέσματα, πίνακες & διαγράμματα, είναι αναρτημένη στο επίσημο site του ΕΠΑΛ Φαρκαδόνας: 1epal-farkad.tri.sch.gr