Υγεία

Η πυραμίδα της παιδικής άσκησης

Η πυραμίδα της παιδικής άσκησης είναι ένας πολύ καλός λόγος να αναρωτηθείς πόσα από αυτά επιτρέπεις στο παιδί σου αλλά και σε πόσα από αυτά το παρακινείς.

Στο DNA ενός παιδιού κάθε ηλικίας είναι καταγεγραμμένη η καθημερινή δράση. Εσύ οφείλεις να του δώσεις το υπόβαθρο να την εξαντλήσει. Αν τώρα λόγω καθημερινότητας και ζωής στην πόλη δεν το κάνεις, μην απορείς που το παιδί σου θέλει να πηδάει από τον καναπέ στο τραπέζι και από εκεί στις κουρτίνες.

Paidiki_piramida_big

Μεταξύ μας τώρα, και εσύ θα έπρεπε να κάνεις το ίδιο!

Είναι πιο υγιεινή μια τέτοια συμπεριφορά από την αποχαύνωση μπροστά στην οθόνη.

Στο παιδί λοιπόν θα ενεργήσει ο γενετικός κώδικας και δυστυχώς, για σένα, θα κάνει ζημιές στο σπίτι.

Ακόμα όμως και αν υποθέσουμε πως το βοηθάς και του επιτρέπεις, σε επαρκή βαθμό, την καθημερινή κίνηση θα πρέπει να το παροτρύνεις 3 με 5 φορές την εβδομάδα να κάνει αθλήματα που να εμπεριέχουν γρηγοράδα. Ποδόσφαιρο, μπάσκετ, βόλλεϋ ή ότι άλλο επιθυμήσει και το παιδί.

Επίσης 2 με 3 φορές την εβδομάδα θα ήταν καλό να έχει ασχολίες που βελτιώνουν την ευλυγισία και τη δύναμη. Μπορεί αυτές να είναι ορειβασία ή χορός ή καράτε ή ακόμα και παιδική yoga.

Αν θέλεις τα παιδιά σου να μεγαλώσουν σωστά, να τους αφιερώνεις το διπλάσιο χρόνο και να τους δίνεις τα μισά λεφτά (Abigail Van Buren,αρθρογράφος).
Ώθησε το παιδί σου σε διάφορες δραστηριότητες. Δείξ’ του με το παράδειγμά σου πόσο σημαντικό είναι για όλες τις ηλικίες να κινούνται. Έτσι θα αποκτήσει κινητικές δεξιότητες και εμπειρίες, που θα το ακολουθούν και θα το βοηθήσουν σε όλη του τη ζωή.
Μη λυπάσαι τα πόδια σου, θα σε ευγνομωνεί η καρδιά σου.

Σημάδης Θεόδωρος

Καθηγητής Φυσικής Αγωγής, Personal Trainer, Group Exercise Trainer,
Master Practitioner στις Διατροφικές Διαταραχές και την Παχυσαρκία

 

Back to top button