Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
KidsnewsSchoolicanteraUncategorized

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΑΘΗΝΑ – Ένα σχολείο με όραμα και μια μεγάλη αγκαλιά για τους μαθητές του!

Η περίοδος που διανύουμε είναι μια περίοδος άγχους για μαθητές και γονείς σε δυο κατευθύνσεις: Οι πιο μεγάλοι μαθητές κινούνται στο ρυθμό των εξετάσεων, οι δε μικρότεροι και ειδικά τα «πρωτάκια» Γυμνασίου και Λυκείου, σε μια αναζήτηση του ιδανικού σχολείου, εκείνου που μπορεί να στηρίξει τα όνειρα και τα «θέλω» τους, το μέλλον τους.

Γράφει η Ελένη Χολέβα

Στο νομό Τρικάλων, τα Εκπαιδευτήρια «Αθηνά», είναι το μόνο ιδιωτικό σχολείο με Γυμνάσιο και Λύκειο. Κι όμως, η μοναδικότητα που θα μπορούσε να αποτελεί ένα λόγο επανάπαυσης, ίσως αποτελεί ένα λόγο ευθύνης απέναντι στους μαθητές αλλά και απέναντι στους γονείς, που θέλουν και επιδιώκουν ό,τι καλύτερο για τα παιδιά τους. Περάσαμε λοιπόν την πόρτα του σχολείου λίγες ημέρες πριν την έναρξη των ενδοσχολικών εξετάσεων. Το καταπράσινο περιβάλλον, με τον ηλιόλουστο και πεντακάθαρο προαύλιο χώρο, μας υποδέχθηκε και με την πρώτη ματιά, μας έκανε να σκεφτούμε πόσο διαφορετική θα ήταν η σχέση μας με το σχολείο, αν βιώναμε την εκπαίδευση σε τόσο ιδανικές συνθήκες.

Τις ίδιες σκέψεις κάναμε και στο εσωτερικό του σχολικού κτιρίου. Ηλιόλουστες αίθουσες μας περίμεναν να μας αφηγηθούν μια διαφορετική ερμηνεία για το τι είναι παιδεία, πέρα από μια στενή ανάλυση των βιβλίων. Το σχολείο είναι ένα κύτταρο που ζωογονεί τους προβληματισμούς, που θρέφει το ενδιαφέρον των παιδιών συνολικά για τη μάθηση, που διαμορφώνει ολοκληρωμένα το παιδί. Και αυτό το σχολείο γνωρίσαμε όταν περάσαμε την πύλη των Εκπαιδευτηρίων «Αθηνά».

Μια ολοκληρωμένη εκπαιδευτική πρόταση

Η φιλοσοφία στην οποία βασίζεται η δομή, η λειτουργία και φυσικά, πρώτα και κύρια, η παιδαγωγική θέση των Εκπαιδευτηρίων «Αθηνά», είναι ότι προσφέρουν μια απόλυτα ολοκληρωμένη πρόταση για την κρίσιμη εκπαιδευτική βαθμίδα του Γυμνασίου και του Λυκείου. Και αυτό δεν το εισπράττει κανείς μόνο από το σχολείο αλλά και από τους ανθρώπους του και πρώτα από όλα από τον ίδιο τον πρόεδρο του εκπαιδευτικού οργανισμού κ. Βασίλη Γκίμτσα, ο οποίος έχει συνεχή και καθημερινή επαφή με το σχολείο και τα παιδιά. Ένας άνθρωπος και εκπαιδευτικός ιδιαίτερα περήφανος για όσα καταφέρνουν οι μαθητές, και, από όσα γνωρίσαμε, είναι αρκετά. «Διανύουμε μια εποχή που απαιτεί ουσιαστική πνευματική καλλιέργεια, σύγχρονες γνώσεις, ηθική συγκρότηση, πολύπλευρη και δημιουργική προσωπικότητα. Με αυτό το μήνυμα τα Εκπαιδευτήρια “Αθηνά” φιλοδοξούν να διαμορφώσουν τον πολίτη του 21ου αιώνα που θα έχει αφομοιώσει τις αξίες του Ελληνικού πολιτισμού, θα ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις μιας παγκοσμιοποιημένης κοινωνίας και θα οραματίζεται ένα δημιουργικό μέλλον» και σε αυτή τη δήλωση του κ. Γκίμτσα  συνοψίζεται με συνέπεια κάθε δράση του σχολείου.


 

 

 

 

 

“Τα Εκπαιδευτήρια “Αθηνά” φιλοδοξούν να διαμορφώσουν τον πολίτη του 21ου αιώνα που θα έχει αφομοιώσει τις αξίες του Ελληνικού πολιτισμού” αναφέρει ο κ. Βασίλης Γκίμτσας


 

Γυμνάσιο: Τα πρώτα βήματα προς την ενηλικίωση

Η ξενάγησή μας στα εκπαιδευτήρια «Αθηνά» ξεκίνησε από το Γυμνάσιο. Οι τοίχοι του σχολείου είναι ένας καμβάς από έργα των παιδιών αλλά και από εκδρομές, από υπέροχες κοινές στιγμές με τους συμμαθητές τους. Το Γυμνάσιο, λοιπόν, είναι τα πρώτα βήματα προς την ενηλικίωση των μαθητών όχι μόνο ηλικιακά αλλά και παιδαγωγικά, γι’ αυτό και έχουν μια σπουδαία και καθοριστική κρισιμότητα για την εξέλιξη του ίδιου του παιδιού. Εκεί συναντήσαμε το διευθυντή του σχολείου, τον κ. Μιλτιάδη Παππά. Χημικός, υπερδραστήριος και πολύ κοντά στους μαθητές, έχει καταλήξει, όπως μας είπε, στο ότι «Οι προκλήσεις είναι το σημαντικότερο κίνητρο και για τους μαθητές, αλλά και για τους διδάσκοντες», και συμπληρώνει σε αυτό, «Θέλουμε λοιπόν ο μαθητής να νιώθει άνετα και ωραία στο μεγαλύτερο χώρο του Γυμνασίου, να μάθει να δουλεύει μόνος του και μόνος του να σιγουρεύει το διάβασμά του, να θέτει στόχους και να τους κυνηγά, να καλλιεργεί αξίες όπως η φιλία, η αλληλοβοήθεια, η ανεκτικότητα στο διαφορετικό, να αναπτύξει κάθε ταλέντο σε γνωστικό και καλλιτεχνικό και αθλητικό επίπεδο. Όλες όμως οι προκλήσεις θέλουν και τα κατάλληλα εργαλεία, για να αντιμετωπιστούν επιτυχημένα. Έτσι, λοιπόν, το Σχολείο έχει φροντίσει για την ύπαρξη κανόνων που δημιουργούν μια απόλυτα οργανωμένη κοινότητα, με σεβασμό στην προσωπικότητα, με αξιοκρατία, πειθαρχία, δικαιοσύνη. Επίσης, προσπαθεί για την κατανόηση του μαθήματος με συνεχή εξάσκηση, ολοκληρωμένο έλεγχο, έμφαση στην ανάπτυξη της κριτικής ικανότητας και ασφαλώς καλλιέργεια της εργατικότητας», ανέφερε ενώ μία από τις πλέον σημαντικές εκπαιδευτικές δράσεις στο Γυμνάσιο των εκπαιδευτηρίων, είναι μια ζώνη δραστηριοτήτων που βοηθούν στην ανίχνευση και ανάπτυξη κλίσεων και πρωτότυπων ιδεών.

Σε αυτή την ευαίσθητη, λοιπόν, ηλικία, βλέπουμε γύρω μας πόσο σημαντικό είναι τα παιδιά να αποκτήσουν καταρχήν μια ισχυρή προσωπικότητα. Αυτό είναι και ο πυρήνας της φιλοσοφίας του Γυμνασίου στα Εκπαιδευτήρια «Αθηνά», «Να κάνουμε τα παιδιά μας να διαθέτουν ισχυρή προσωπικότητα, να περάσουν ομαλά τον απαιτητικό δρόμο της εφηβείας, να τα καταρτίσουμε πλήρως σε γνωστικό επίπεδο και βέβαια να δώσουμε ένα πολύ σοβαρό πλεονέκτημα για τα γυμνασιακά τους χρόνια, που λέγεται ελεύθερος χρόνος» τονίζει ο κ. Παππάς.

Κι η αλήθεια είναι ότι αν θέλουμε τα παιδιά μας να είναι χαρούμενα σήμερα αλλά και ως ενήλικες αύριο, αυτός ο ελεύθερος χρόνος, αλλά και η ευρύτητα του πεδίου ενδιαφερόντων των παιδιών είναι το «κλειδί». Ειδικά για το Γυμνάσιο, που όπως αναφέρει και ο διευθυντής κ. Παππάς, «Ο μαθητής, “γεμίζει” με όλες τις γενικές γνώσεις που είναι απαραίτητες για μια αξιόλογη κοινωνική παρουσία, ταυτόχρονα όμως, μπαίνουν και οι σωστές βάσεις για τα πιο εξειδικευμένα μαθήματα του Λυκείου αλλά και του Πανεπιστημίου αργότερα».

Κάπως έτσι λοιπόν, το Γυμνάσιο των Εκπαιδευτηρίων «Αθηνά» υποδέχεται τα παιδιά λέγοντάς τους ότι θα μάθουν να δουλεύουν με μέθοδο και αυτοδύναμα, με κίνητρα, χωρίς φόβο, χωρίς να βαριούνται, σε ένα σχολείο με κανόνες, σεβασμό, πειθαρχία και πολλή αγάπη. Το ίδιο ωραίο κλίμα θα συναντήσουν και στο Λύκειο μιας και από την επίσκεψή μας και σε αυτό διαπιστώσαμε την ίδια άρτια οργάνωση και φροντίδα.


Από τα πρώτα βήματα του Γυμνασίου μέχρι την πόρτα του Πανεπιστημίου, πάντα κοντά στα παιδιά


Λύκειο: Καλλιεργώντας δεξιότητες και συνδυαστική σκέψη

Έχοντας τα εφόδια στα χέρια τους, αυτό που πραγματικά μας έκανε εντύπωση, είναι η συγκρότηση των παιδιών του Λυκείου όχι μόνο απέναντι στην εκπαίδευση αλλά και απέναντι στην ίδια τη ζωή. Κάτι που διαπιστώσαμε ότι οφείλεται σε ένα μεγάλο βαθμό και πάλι, στη συνέπεια και την φροντίδα των Εκπαιδευτηρίων «Αθηνά». Το «μυστικό», δεν είναι κάποια πολύπλοκη συνταγή, αλλά η αντιμετώπιση κάθε παιδιού ως ξεχωριστού ατόμου, ως μοναδικής προσωπικότητας. «Οραματιζόμαστε το Λύκειο ως έναν χώρο που με τη συνεχή καθοδήγηση των διδασκόντων οι μαθητές μας θα έχουν τη δυνατότητα να ανιχνεύσουν τις κλίσεις τους και τα πραγματικά τους «θέλω». Θέλουμε να δημιουργήσουν ένα στέρεο γνωστικό οικοδόμημα απαραίτητο για τη σωστή επιλογή των μεταλυκειακών τους σπουδών και την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Για το λόγο αυτό θεωρούμε την Α΄ Λυκείου ως σημαντικότερη τάξη στη βαθμίδα εκπαίδευσης και καθοριστική για την τρίχρονη προσπάθεια των μαθητών μας στο Λύκειο» τονίζει ο διευθυντής του Λυκείου των Εκπαιδευτηρίων «Αθηνά» κ. Δημήτρης Μανάκος, Φυσικός, συμπληρώνοντας «Θέλουμε το Λύκειο να αποτελεί μια μονάδα παροχής υψηλού επιπέδου εκπαίδευσης όπου μέσα από το ποιοτικό μάθημα να καλλιεργήσουμε τις αρετές του διαλόγου, της αυτενέργειας, της συνεχούς και καθημερινής συμμετοχής των μαθητών μας στη διαδικασία της μάθησης και κυρίως να μάθουμε στα παιδιά μας τον τρόπο να αναζητούν την γνώση και όχι απλώς να προσφέρουμε αποσπασματική γνώση που δεν βοηθά καθόλου στις σωστές επιλογές και στην αποτελεσματική αξιοποίησή της».

Και αυτό μπορεί να γίνει ελεύθερα μόνο μέσα σε ένα ασφαλές και πολιτισμένο περιβάλλον. «Επιζητούμε ταυτόχρονα τη διαμόρφωση ολοκληρωμένων και δυναμικών χαρακτήρων, οι οποίοι με το πέρας των Λυκειακών σπουδών να έχουν υψηλό πολιτισμικό επίπεδο, υπεύθυνη και τεκμηριωμένη άποψη για όσα συμβαίνουν γύρω μας, και εν τέλει υπεύθυνων πολιτών με ισχυρή προσωπικότητα ώστε να διαχειριστούν τη δική τους ζωή και το μέλλον τους και κατ’επέκταση και την πρόοδο της χώρας μας», αναφέρει ο διευθυντής του Λυκείου.

Σε αυτή την κατεύθυνση το «στοίχημα» είναι «Κάθε μαθητής να βρει πραγματικά το μονοπάτι που θα τον οδηγήσει σε συγκεκριμένες σπουδές και στόχους όχι μόνον για τη μελλοντική επαγγελματική καταξίωση, αλλά και για την ευτυχία του γενικότερα. Έχοντας αυτό στο μυαλό μας, για μας κάθε μαθητής αποτελεί μια ξεχωριστή προσωπικότητα με τις ιδιαιτερότητές του τις οποίες λαμβάνουμε υπόψη για να του προσφέρουμε τη μέγιστη δυνατή βοήθεια στην πραγματοποίηση των ονείρων του» μας λέει ο κ. Μανάκος.

Φυσικά, πέρα από την εξέλιξη και ανέλιξη της προσωπικότητας των παιδιών, δεν μπορεί κανείς να μην διαπιστώσει το μεγάλο ποσοστό επιτυχιών σε ότι αφορά την πρόσβαση σε σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. «Η τελική επιτυχία των μαθητών μας είναι το επιστέγασμα μιας συνεχούς προσπάθειας όλων των συντελεστών των Εκπαιδευτηρίων και όλων όσα προανέφερα» τονίζει σχετικά ο κ. Μανάκος, «Επίσης και της προσωπικής εξάσκησης των μαθητών μας –καλλιεργώντας δεξιότητες και συνδυαστική σκέψη-για την απόκτηση εμπειρίας. Η προσωπική αυτή εξάσκηση αποτελεί απαραίτητο στοιχείο για την επιτυχία και συμπληρώνει καθημερινά την εκπαιδευτική διαδικασία».

Στη δύσκολη ηλικία των μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όπου οι μαθητές μαθαίνουν αλλά ταυτόχρονα αμφισβητούν τον κόσμο γύρω τους, το σχολείο- όπως αναφέρει ο ιδιαίτερα αγαπητός διευθυντής του Λυκείου των Εκπαιδευτηρίων «Αθηνά»- οφείλει να δημιουργεί ενδιαφέροντα και να προωθεί δράσεις με τη συμμετοχή των μαθητών, να προσαρμόζει τις εκπαιδευτικές μεθόδους και την επικοινωνία με τους μαθητές, να διδάξει τη δημοκρατία και την αποδοχή της διαφορετικότητας στην προσέγγιση των θεμάτων που απασχολούν όλους μας.

 

Ένας κόσμος γεμάτος δυνατότητες!

Καθ’όλη τη διάρκεια της συζήτησης, παράλληλα επισκεπτόμαστε χώρους του σχολείου. Συναντούμε παιδιά που κάνουν το διάλειμμά τους συμμετέχοντας σε κάποιο άθλημα, αίθουσες που μαθητές καλλιτεχνούν, πειραματίζονται, ομάδες που δουλεύουν κάποια συλλογική εργασία στη βιβλιοθήκη. Σκεπτόμαστε λοιπόν ως γονείς, ότι σε ένα περιβάλλον που σέβεται πρώτα το παιδί, μαθαίνει και το παιδί να σέβεται και να αγαπά το σχολείο αλλά κυρίως, τον εαυτό του. Μαθαίνει να προστατεύει την προσωπικότητά του χωρίς συμβιβασμούς, χωρίς ανασφάλειες, γνωρίζοντας και βιώνοντας την αξία της γνώσης. Προσπαθώντας για το καλύτερο σε έναν κόσμο γεμάτο δυνατότητες!

Back to top button