Αυξάνονται φαινόμενα υποσιτισμού μαθητών σχολείων στη Θεσσαλία
Αποκαλυπτικά στοιχεία για τη δραματική κατάσταση που βιώνουν πολλά παιδιά και στους τέσσερις Θεσσαλικούς νομούς, αναδεικνύει έρευνα της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Πρόκειται για έρευνα που πραγματοποίησε στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, και καταλήγει στο συμπέρασμα ότι ο αριθμός των παιδιών που υποσιτίζονται και έχουν ανάγκη άμεσης βοήθειας, ανέρχεται στους 1.358.
Η κα Ελένη Αναστασοπούλου ζητά τη “συστράτευση» και συνεργασία τοπικών αρχών και φορέων”, ώστε όπως τονίζει, να πάρουν θέση “…και να συμβάλουμε από κοινού με τα μέσα που μπορεί να διαθέσει ο καθένας από τη θέση του”.
Προσπαθώντας η ίδια να ενεργοποιήσει έναν μηχανισμό στήριξης και βοήθειας στους μαθητές που υποσιτίζονται, έχει αποστείλει σχετικές επιστολές, σε δημάρχους δήμων της Θεσσαλίας, σε Επιμελητήρια κ.ά., απευθύνοντας πρόσκληση σε όλους, να οργανώσουν μια ευρεία συνάντηση, με μοναδικό θέμα τον υποσιτισμό στα σχολεία, ώστε να προγραμματιστούν δράσεις, με στόχο να μειώσουν ή ακόμη αν είναι δυνατόν να εξαλείψουν το φαινόμενο.
Η οικονομική κατάσταση που βιώνουμε τα τελευταία χρόνια έχει τεράστιες συνέπειες πρώτα στη ζωή των παιδιών και είναι αλήθεια ότι το πρόβλημα δεν θα λυθεί ως δια μαγείας αλλά με συντονισμό ενεργειών. Η παιδική φτώχεια και πείνα αποτελεί τη μεγαλύτερη παραβίαση των (ατομικών) παιδικών δικαιωμάτων.”Κατά την προσπάθειά μας να εντοπίσουμε φαινόμενα υποσιτισμού και φτωχοποίησης των μαθητών/τριών σε όλες τις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Θεσσαλίας, παρατηρήσαμε ότι ο αριθμός των παιδιών με προβλήματα σίτισης είναι μεγαλύτερος από τον αναμενόμενο και με αυξητική τάση.
Για την άμεση και αποτελεσματική αντιμετώπιση αυτής της δυσάρεστης κατάστασης θεωρήσαμε αναγκαίο να σας ενημερώσουμε και να συμβάλουμε από κοινού με τα μέσα που μπορεί να διαθέσει ο καθένας από τη θέση του. Στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας θα οργανώσουμε μία συνάντηση και με άλλους φορείς της τοπικής κοινωνίας για την άμβλυνση των καθημερινών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι μαθητές/τριές μας, για την οποία θα σας ενημερώσουμε εν ευθέτω χρόνω”.