KidsnewsΥγεία

Πώς θα χάσουμε τα κιλά των εορτών! – Από τη διαιτολόγο Ανδριάνα Ρόζμους

Κατά τη διάρκεια των εορτών όλοι απολαύσαμε τη θαλπωρή, την οικογενειακή ζεστασιά, την καλή παρέα και το νόστιμο φαγητό!

Ανδριάνα Ρόζμους
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Μιαούλη & Ζάππα 3
24310 26670

Η αλλαγή στην καθημερινότητα, η ποικιλία των αλμυρών εδεσμάτων, η αφθονία των γλυκών αλλά και η συχνότερη κατανάλωση αλκοόλ πολλές φορές επιφέρει και μια αύξηση του σωματικού βάρους, άλλοτε μικρότερη και άλλοτε μεγαλύτερη.

Αν και η ένδειξη της ζυγαριάς αμέσως μετά τις γιορτές δεν είναι αντιπροσωπευτική, εντούτοις η επιστροφή σε πιο υγιεινές διατροφικές επιλογές σίγουρα θα συμβάλλει στο να απαλλαγείτε από τις κατακρατήσεις και το τυχόν επιπλέον βάρος που αποκτήθηκε αυτό το διάστημα.

Αφήστε, λοιπόν, στην άκρη τις στερητικές δίαιτες και προτιμήστε να επιστρέψετε σε μια κανονικότητα ακολουθώντας μερικές απλές συμβουλές.

 

Καταρχήν, προσπαθήστε να επαναφέρετε το βιολογικό σας ρολόι! Αναπληρώστε τις ώρες ύπνου που χάθηκαν και οργανώστε τις ώρες των γευμάτων σας. Η έλλειψη σταθερών ωρών ύπνου και φαγητού επιφέρει ένα διαρκές αίσθημα κόπωσης και ατονίας, που οδηγεί σε πιο έντονες λιγούρες και προτίμηση τροφίμων πλούσιων σε ζάχαρη και λιπαρά.

 

Ξεκινήστε τη μέρα σας με πρωινό! Ένα ισορροπημένο και πλήρες πρωινό θα σας δώσει την  ενέργεια που χρειάζεται ο οργανισμός για να ξεκινήσετε τη μέρα σας δυναμικά, και θα σας βοηθήσει να διαχειριστείτε καλύτερα τα επόμενα γεύματα (μην ξεχνάτε να κάνετε συχνά γεύματα κατά τη διάρκεια της ημέρας).

 

Προγραμματίστε τα γεύματά σας! Μην περιμένετε να ξυπνήσετε το πρωί για να αποφασίσετε τι θα μαγειρέψετε. Οργανώστε το μενού της ημέρας από την προηγούμενη, έτσι ώστε να ξέρετε τι θα φάτε και να μην καταφεύγετε σε πρόχειρες λύσεις λόγω έλλειψης χρόνου ή διαθέσιμων υλικών. Αξιοποιήστε έξυπνα τα περισσεύματα των εορτών ή απλά μοιράστε τα.

 

Προσθέστε φρούτα και λαχανικά στα γεύματά σας! Είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά και φυτικές ίνες και συμπληρώνουν το γεύμα ενισχύοντας το αίσθημα του κορεσμού.

 

Αποφύγετε τα γλυκά για ένα διάστημα! Μετά την υπερκατανάλωση των εορτών η αποχή είναι μια καλή ιδέα, αφού ο οργανισμός δεν τα χρειάζεται σε καθημερινή βάση. Αν υπάρχει έντονη επιθυμία για γλυκό αντικαταστήστε το με αποξηραμένα φρούτα συνδυασμένα με ξηρούς καρπούς.

 

Μην ξεχνάτε να ενυδατώνετε τον οργανισμό σας! Οι λειτουργίες του οργανισμού συνεχίζονται κανονικά οπότε η επαρκής κατανάλωση νερού είναι αναγκαία και βοηθά σημαντικά στον περιορισμό των κατακρατήσεων.

 

Περιορίστε το αλκοόλ!

 

Περιορίστε το αλάτι!

 

Ακολουθήστε τη μέθοδο του πιάτου για να ελέγξετε το μέγεθος της μερίδας σας! Γεμίστε το ½ πιάτο με σαλάτα εποχής, το ¼ με μια πηγή πρωτεϊνης (πχ κοτόπουλο, ψάρι, αυγό, κόκκινο κρέας) και το υπόλοιπο ¼ με μια πηγή υδατανράκων (πχ ψωμί ολικής άλεσης, ζυμαρικά ολικής άλεσης, κινόα, πατάτα).

 

Φροντίστε να έχετε ένα ελαφρύ βραδινό γεύμα! Μια πολύχρωμη σαλάτα με μια πηγή άπαχης πρωτεϊνης (κοτόπουλο, τόνος, άπαχο τυρί) και κινόα ή 1 γιαούρτι με φρούτα και σπόρους ή μια σούπα λαχανικών με λίγο γιαούρτι ή 1 φέτα φρυγανισμένο ψωμί ολικής άλεσης με αυγό βραστό – αβοκάντο – ντοματίνια, αποτελούν ιδανικές επιλογές.

 

Αυξήστε τη σωματική σας δραστηριότητα! Εντάξτε στην καθημερινότητά σας ένα είδος άσκησης που σας αρέσει, πχ περπάτημα, χορός, ασκήσεις μυϊκής ενδυνάμωσης, γιόγκα, ποδήλατο, κλπ.

Ακόμη κι αν δεν υπάρχει αρκετός χρόνος για κάτι συστηματικό αυξήστε την κίνησή σας με απλούς τρόπους, όπως προτιμήστε τις σκάλες αντί για το ασανσέρ, αφήστε το αυτοκίνητο μακριά και κάντε την υπόλοιπη διαδρομή περπατώντας, βάλτε μουσική στο σπίτι και χορέψτε…

 

Δε χρειάζεται να σας πιάνει πανικός! Μικρές καθημερινές αλλαγές στη διατροφή σας και στην κίνησή σας θα σας βοηθήσουν να επανέλθετε στο βάρος σας πριν τις γιορτές. Αν, όμως, δείτε ότι δυσκολεύεστε, μη διστάσετε να απευθυνθείτε σε έναν αδειοδοτημένο διαιτολόγο για να σας βοηθήσει να βελτιώσετε τις διατροφικές σας συνήθειες και την υγεία σας γενικότερα!

Back to top button