Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
Σχολές γονέων

Πως να γίνεται η μελέτη των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες

Τα παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες διαθέτουν νοημοσύνη μέσου όρου και πάνω, αλλά απλώς έχουν μια ειδική δυσκολία σε κάποιο νοητικό τομέα. Αυτό είναι κάτι που μπορεί να το διαγνώσει ένας ειδικός σχολικός ψυχολόγος. Οι μαθησιακές δυσκολίες δεν έχουν σχέση με τη νοημοσύνη ενός παιδιού. Οφείλονται σε μια διαφορετική λειτουργία του εγκεφάλου, η οποία επηρεάζει τη λήψη και την επεξεργασία μιας πληροφορίας. Τα παιδιά που παρουσιάζουν τέτοιες ιδιαιτερότητες απλά βλέπουν, ακούν και αντιλαμβάνονται τα πράγματα με διαφορετικό τρόπο. Είναι άσκοπο να το πιέζετε, αφού δεν μπορεί να προσπαθήσει περισσότερο ή να συγκεντρωθεί από μόνο του, αν δεν του δείξετε τον κατάλληλο τρόπο για να το πετύχει. Να θυμάστε ότι ο τρόπος με τον οποίο συμπεριφερόμαστε εμείς, έχει περισσότερη επίδραση στην εξέλιξη του παιδιού από όσο φανταζόμαστε.

Είναι σημαντικό η μελέτη αυτών των παιδιών να περιλαμβάνει μόνο τις απαραίτητες και τις πιο σημαντικές πληροφορίες από τα μαθήματα του σχολείου. Δεν υπάρχει κανένα όφελος να γίνεται η προετοιμασία των παρακάτω μαθημάτων, αν δεν έχουν κατακτηθεί οι ήδη υπάρχουσες γνώσεις εξηγεί η Ευαγγελία Γιαννακοπούλου – Λογοθεραπεύτρια. Για να τα δούμε λίγο πιο αναλυτικά:

• Σ’ ένα παιδί που κάνει πολλά ορθογραφικά λάθη και το γραπτό τις περισσότερες φορές είναι ακατάληπτο, επικεντρωνόμαστε στη διόρθωση των καταληκτικών λαθών δηλαδή ουδέτερα σε –ι, θηλυκά –η, ρήματα –ω,-ει και τα αρσενικά. Μπορούμε να το ενισχύσουμε με περισσότερες ασκήσεις για την κάθε κατάληξη ξεχωριστά και αφού δούμε ότι το παιδί το έχει κατακτήσει περνάμε στις επόμενες καταλήξεις.

• Εάν υπάρχει δυσκολία στην αποστήθιση χρησιμοποιούμε ακροστιχίδες, συνδέουμε τα ονόματα που θέλουμε να θυμάται με άλλες λέξεις (συνήθως λέμε στα παιδιά να σκεφτούν κάτι τρομαχτικό ή αηδιαστικό για αυτό το όνομα) και έτσι τις περισσότερες φορές δεν το ξεχνάνε. Επίσης, μπορούμε να οπτικοποιήσουμε τις πληροφορίες και έτσι οι πληροφορίες συνδέονται με εικόνες. Δηλαδή βρίσκουμε εικόνες σχετικές με αυτό που θέλουμε να θυμάται το παιδί.

• Σχεδιαγράμματα, πίνακες, πλαγιότιτλοι, υπογραμμισμένες λέξεις-κλειδιά. Όλοι αυτοί οι τρόποι περιλαμβάνουν μόνο τις βασικές πληροφορίες.

• Δυσκολία στην ανάγνωση συνεπάγεται και φτωχή κατανόηση. Στόχος μας πρέπει να είναι η ευχέρεια και ο ρυθμός κατά την διάρκεια της ανάγνωσης. Γι’ αυτό, μπορούμε να γράψουμε το κείμενο σε καθετότητα. Τί εννοώ; Μια σειρά του κειμένου έχει 7 λέξεις έτσι μπορούμε να μειώσουμε τις λέξεις από 7 σε 5 (αυτό εξαρτάται από το παιδί που έχουμε κάθε φορά απέναντί μας)

• Ένας άλλος τρόπος είναι να υπογραμμίζουμε εξ’ αρχής τις λέξεις που πιστεύουμε ότι θα δυσκολέψουν το παιδί και να το βάζουμε να διαβάσει πρώτα αυτές, έτσι όταν θα τις βρει μέσα στο κείμενο θα μπορέσει να τις διαβάσει με μεγαλύτερη ευκολία

Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες θα πρέπει να ακολουθούν πρόγραμμα ειδικής αγωγής τουλάχιστον 2 φορές την εβδομάδα και αν αυτό δεν είναι εφικτό πολλές φορές τότε οι γονείς θα πρέπει να επιλέγετε παιδαγωγούς με γνώσεις ειδικής αγωγής. Αυτά τα παιδιά χρειάζονται άλλο τρόπο μεταχείρισης.
infokids.gr

Back to top button