Παιδικές χαρές: Ζητείται 1 εκ ευρώ!
Τα Τρίκαλα κατά κοινή ομολογία είναι μια όμορφη πόλη. Τι σημαίνει όμορφη πόλη όμως; Είναι όμορφη μια πόλη που έχει αφιλόξενες παιδικές χαρές; Τα Τρίκαλα κατά κοινή ομολογία είναι μια έξυπνη πόλη; Πόσο έξυπνη μπορεί να είναι μία πόλη όμως όταν τα παιδιά της στερούνται χώρους ελεύθερου παιχνιδιού;
Στις μέρες μας η αποσπασματική προβολή κάποιων ατού, φυσικών ή μη, δεν μπορούν να καταστήσουν μια πόλη από μόνα τους όμορφη ή έξυπνη. Κατά τη γνώμη μας, μια πόλη είναι όμορφη ή έξυπνη μόνο όταν οι κάτοικοι σε αυτή έχουν μια ποιοτική καθημερινότητα. Πρώτοι πολίτες σε αυτή την κατεύθυνση είναι τα παιδιά. Και δυστυχώς εκεί έχουμε το μεγάλο μειονέκτημα!
Τα δεδομένα
Μόλις δύο από τις 145 παιδικές χαρές που συνολικά υπάρχουν στο δήμο Τρικκαίων είναι πιστοποιημένες. Συγκεκριμένα, η μία βρίσκεται στο τμήμα της παλαιάς πόλης, στο Βαρούσι, και η δεύτερη στην περιοχή Κηπάκι. Σε αυτές το μόνο που απομένει για να τοποθετηθεί η ταμπέλα της πιστοποίησης, είναι η περίφραξη. Κάτι που σύμφωνα με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο ποιότητας ζωής κ. Γιάννη Κωτούλα αναμένεται σύντομα.
Ο κ. Κωτούλας, μιλώντας στο trikalakids.gr ανέφερε πως ο Δήμος Τρικκαίων έχει στα χέρια του τη σχετική έκθεση των υπαλλήλλων της εταιρείας που θα προχωρήσει στην πιστοποίησή τους, όπως προβλέπεται από την ευρωπαϊκή και εθνική νομοθεσία, διαπιστώνοντας ότι και οι 33 παιδικές χαρές που ελέγχθηκαν δεν πληρούν τις απαιτούμενες προϋποθέσεις ασφάλειας για τα παιδιά. Η ακαταλληλότητα συνίσταται στα σημεία πτώσης των οργάνων και παιχνιδιών που βρίσκονται στις παιδικές χαρές, αν και θετικό στοιχείο, σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο, είναι το γεγονός ότι τα περισσότερα παιχνίδια μπορούν να πιστοποιηθούν και συνεπώς δεν απαιτείται αντικατάστασή τους.
Ωστόσο το κόστος παραμένει αστρονομικό για τα οικονομικά δεδομένα της περιοχής. Μιλάμε για 1 εκ ευρώ που ωστόσο η πολιτεία, παρά το γεγονός ότι αναγνωρίζει το πρόβλημα, παρά το γεγονός ότι επισήμανε τις ευθύνες των δημοτικών αρχών σε περίπτωση ατυχήματος, δεν έχει προβλέψει να το διασφαλίσει. Ο δήμος Τρικκαίων, δεν είναι η μόνη περίπτωση περιοχής που δεν διαθέτει στην ουσία πιστοποιημένες, άρα κατάλληλες, και άρα προσβάσιμες στα παιδιά παιδικές χαρές. Δεν θα πρέπει να υπάρξει μία αυστηρή και συλλογική πρόβλεψη;
Το πρόβλημα λοιπόν παραμένει και θα παραμείνει αφού το 1 εκ ευρώ, ακόμη αναζητείται στα συρτάρια προγραμμάτων όπως για παράδειγμα στο λεγόμενο πράσινο ταμείο, όμως οι ελπίδες μέχρι στιγμής μοιάζουν φρούδες. Από την άλλη το ΕΣΠΑ δεν προβλέπει επενδύσεις σε τέτοιου είδους υποδομές.
Οι ιδιώτες και ο Μύλος των Ξωτικών
Όπως σημειώσαμε στον κ. Κωτούλα, ίσως θα μπορούσαν τα έσοδα που θα προκύψουν (εάν προκύψουν) για το δήμο από τη διοργάνωση του Μύλου των Ξωτικών, να διατεθούν σε αυτό το σκοπό. Ο ίδιος μας είπε, ότι όντως τα χρήματα που θα κερδηθούν, θα διατεθούν για τη διαμόρφωση πάρκου στην περιοχή πίσω από το Μύλο Ματσόπουλου, εκεί που οι Τρικαλινοί το γνωρίζουν ως νησάκι και που φιλοξενούσε το σπιτάκι του Άγιου Βασίλη. Όμως οι παιδικές χαρές και πάλι θα περιμένουν.
Στο θέμα μπαίνουν και οι ιδιώτες μιας και ο δήμος, χτύπησε την πόρτα της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης μεγάλων επιχειρήσεων με στόχο κυρίως τη διαμόρφωση πρότυπης παιδικής χαράς στο κέντρο της πόλης και στην έκταση που βρίσκεται στην περιοχή του παλιού ΚΤΕΛ. Μπορεί όμως ο ιδιώτης να στηρίξει συνολικά τις παιδικές χαρές; Όχι, και σίγουρα οι όροι ακόμη και για την ιδιωτική πρωτοβουλία για κατασκευή μίας παιδικής χαράς, θα πρέπει να εξεταστούν πολύ σοβαρά.
Το αποτέλεσμα
Όσο και αν υπάρχει η πρόθεση λοιπόν, όσο και αν προβλέπεται η ασφάλεια των παιδιών από το νομοθέτη το αποτέλεσμα είναι ίδιο: στα έξυπνα και όμορφα Τρίκαλα δεν υπάρχουν παιδικές χαρές. Αυτό στις μέρες μας έχει σημαντικές κοινωνικές προεκτάσεις.
Η σύγχρονη ζωή έχει ανάγκη περισσότερο από ποτέ το δημόσιο χώρο πόσο μάλλον όταν αυτός προορίζεται για παιδιά.
Σημ. : Μέσα σε όλα όσα σχεδιάζονται, και που μοιραία αναβάλλονται μέχρι νεωτέρας και μέχρι ο δήμος να αποκτήσει την οικονομική δυνατότητα, είναι και η μεταφορά της παιδικής χαράς στην πλατεία Βουβής. Ο λόγος ότι δεν μπορεί καταρχήν να πιστοποιηθεί δεδομένου ότι βρίσκεται πολύ κοντά σε κεντρική οδική αρτηρία της πόλης.