ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ | Η Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Τρικάλων για όσα έχουν αποφασιστεί μέχρι σήμερα
Τι έχει και τι δεν έχει προβλεφθεί μέχρι σήμερα
Ανοιχτά τα κυριότερα ζητήματα της φετινής σχολικής χρονιάς σε ότι αφορά τα μέτρα προστασίας
[divider]
Λίγες ημέρες πριν να αρχίσει η νέα σχολική χρονιά και όλα παραμένουν ρευστά κάτω από την πίεση της πανδημίας και την έκρηξη νέων κρουσμάτων σε όλη τη χώρα. Η προσοχή όλων στρέφεται στις σχολικές αίθουσες και στον τρόπο με τον οποίο το Υπουργείο Παιδείας θα χειριστεί την κατάσταση. Ωστόσο, τα μέτρα που έχουν αναγγελθεί μέχρι σήμερα καθιστούν ένα και μόνο βέβαιο: Τα σχολεία να ανοίξουν.
Από εκεί και πέρα φαίνεται ότι με ελάχιστες εξαιρέσεις, δεν έχει ληφθεί καμία απόφαση και μέτρο ώστε να ανταποκρίνεται και το σχολείο απέναντι στην νέα κανονικότητα που διαμορφώνει η πανδημία και όχι σε αυτή που γνωρίζαμε προ κορονοϊού.
Με μάσκες και όλοι στα θρανία
Μέσα σε αυτή την συγκεχυμένη κατάσταση που επικρατεί, μιλήσαμε με τον αναπληρωτή που εκτελεί χρέη Προϊσταμένου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Χρήστο Τρικάλη ο οποίος και αναφέρθηκε στα διαδικαστικά που έχουν γίνει μέχρι σήμερα και που θα συνεχίσουν τις επόμενες μέρες.
Όπως τόνισε ο κ. Τρικάλης από τη τηλεδιάσκεψη που πραγματοποιήθηκε με την Υπουργό Παιδείας, τα σχολεία στα Τρίκαλα ανοίγουν με όλους τους μαθητές. Μέχρι στιγμής δικαιολογούνται μόνο οι απουσίες που οφείλονται είτε σε ασθένεια λόγω Κορονοϊού ενώ με ιατρική βεβαίωση θα μπορούν να απέχουν από τη σχολική διαδικασία τα παιδιά που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες. Δεν έχει γίνει σαφές ακόμη τι θα γίνει με τα παιδιά που διαμένουν με άτομα υψηλού κινδύνου. Σε αυτή την περίπτωση επίσης δεν έχει προβλεφθεί μέχρι στιγμής ο τρόπος διδασκαλίας και κάλυψης της εκπαιδευτικής ύλης των παιδιών αυτών.
Από την πλευρά του ο κ. Τρικάλης στηρίζεται προφανώς στη συμβολή της τοπικής αυτοδιοίκησης και έχει ήδη πραγματοποιήσει συναντήσεις με αυτοδιοικητικούς όπως με το δήμαρχο Τρικκαίων κ. Παπαστεργίου. Όπως τόνισε ο εκτελών χρέη διευθυντή πρωτοβαθμιας, από πλευράς του Δήμου Τρικκαίων, αναμένεται η άμεση πρόσληψη καθαριστριών για να διπλασιαστεί ο αριθμός που θα καλύπτει τις σχολικές μονάδες, ενώ θα δοθούν υφασμάτινες μάσκες στα παιδιά.
Επίσης, έχει ζητηθεί ο καθαρισμός των προαυλίων μιας και αποτελούν χώρο και εξωσχολικής δραστηριότητας οπότε και χρησιμοποιούνται στις περισσότερες περιπτώσεις ευρέως από τους Τρικαλινούς μικρούς και μεγάλους. Τις επόμενες μέρες επίσης θα προγραμματιστεί η εκπαίδευση των παιδιών για τη χρήση της μάσκας και τη σωστή υγιεινή με κύριους φορείς ενημέρωσης το Νοσοκομείο και τα Κέντρα Υγείας.
Όπως ανέφερε ο κ. Τρικάλης, θα υπάρξει άμεση συνεργασία με την κάθε σχολική κοινότητα ώστε να αντιμετωπιστούν τυχόν προβλήματα που μπορεί να προκύπτουν σε κάθε σχολείο όπως αυτό του χώρου του εξοπλισμού κτλ. Τέλος, ο τρόπος διαχείρισης τυχόν κρούσματος μέσα σε ένα σχολείο θα καθορίζεται και θα αποφασίζεται εκτιμώντας τα δεδομένα ενώ θα καθιερωθούν διαλείμματα σε διαφορετικές ώρες για τα παιδιά.
Τι δεν έχει προβλεφθεί…
Αυτό που φαίνεται να είναι εκτός ατζέντας είναι ο τρόπος διαχείρισης της κατάστασης στη σχολική κοινότητα των νηπίων που αποτελεί και την μεγαλύτερη πρόκληση σε ότι αφορά τις σχολικές δραστηριότητες και την τήρηση των μέτρων προστασίας από τον κορονοϊό. Κοινά παιχνίδια, μαρκαδόροι, σχολικά υλικά, ομαδική εργασία , αποτελούν τη λεγόμενη κανονικότητα των νηπιαγωγείων που παραμένει άγνωστο το πώς θα διαχειριστούν επαρκώς αυτή την κατάσταση.
Από εκεί και πέρα, τα ερωτήματα που θέτουν γονείς και εκπαιδευτικοί είναι κρίσιμα και οφείλουν απαντηθούν. Η μη επιλογή της διδασκαλίας εκ περιτροπής, δημιουργεί σημαντικά ερωτήματα για την επάρκεια των χώρων και την τήρηση της απόστασης που με διατάξεις επιβάλλεται σε άλλες καθημερινές δραστηριότητες των πολιτών και οι οποίες αποτελούν το βασικό μέτρο πρόληψης μέχρι σήμερα.
Το κόστος της διαχείρισης της πανδημίας με αντισηπτικά για κάθε μαθητή, μάσκες κοκ είναι επίσης κάτι που μπορεί κατά πρωτοβουλία του κάθε δήμου να καλυφθεί εν μέρη, όμως δεν συνιστά αυτό καθολική απόφαση και λύση από πλευράς της πολιτείας.
Το επίσης δυστυχές είναι που δεν αναγνωρίζεται η ανάγκη της συμμετοχής όλων των παιδιών στη σχολική διαδικασία, και των ευπαθών ομάδων. Μη παίρνοντας γενναία μέτρα προστασίας στα σχολεία, (ατομικά θρανία, ολιγομελή τμήματα κοκ) τα παιδιά αυτά που υπολογίζονται με βάση το ποσοστό που απείχε λόγω της πανδημίας από το σχολείο κατά την λήξη της περσινής σχολικής χρονιάς στο 15% περίπου των μαθητών, στην ουσία αποκλείονται από τη σχολική ζωή αλλά και από το δια ζώσης εκπαιδευτικό έργο.
ΕΛΕΝΗ ΧΟΛΕΒΑ