KidsnewsSchoolicantera

Η κακή οικονομική κατάσταση επηρεάζει τις σπουδές των Τρικαλινών παιδιών

Τελείωσε η προθεσμία για την κατάθεση μηχανογραφικών με τους Τρικαλινούς υποψήφιους να παίρνουν τις τελικές αποφάσεις για την μετέπειτα ζωή τους. Στο Κέντρο Συμβουλευτικής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Τρικάλων όλες αυτές τις ημέρες, όπως ανέφερε η υπεύθυνη του ΚΕΣΥ κα Ευαγγελία Ιακωβάκη, ήταν αρκετοί οι μαθητές που θέλησαν να πληροφορηθούν γύρω από τις δυνατότητες που έχουν αλλά και τον τρόπο συμπλήρωσης των μηχανογραφικών.

Μέσα από τη διαδικασία αυτή, αναδείχθηκε και η δυσκολία που αντιμετωπίζουν πολλές Τρικαλινές οικογένειες να ανταπεξέλθουν στις φοιτητικές ανάγκες των παιδιών τους. Η πανδημία επίσης επηρέασε σημαντικά την κατάσταση τόσο από την οικονομική σκοπιά όσο και από επιλογή σχολής.

 

Στροφή στην Κύπρο

Τα προηγούμενα χρόνια, όπως είχαμε αναδείξει και από εδώ, ήταν αρκετοί οι μαθητές που απευθυνόταν σε σχολές Ευρωπαϊκών χωρών για να βρούνε το εκπαιδευτικό ίδρυμα που θα ταιριάζει στον επαγγελματικό προσανατολισμό που επιθυμούσαν. Φαίνεται ότι η πανδημία επηρέασε την κατεύθυνση αυτή με τους Τρικαλινούς μαθητές να επιλέγουν την Κύπρο πιο εύκολα παρά τη Γαλλία για παράδειγμα, που χάρη στη δράση και του Γαλλικού Ινστιτούτου στη Θεσσαλία, είχε μια αυξημένη προτίμηση.

Στην Κύπρο προσανατολίζονται μαθητές που έχουν κατακτήσει υψηλά μόρια αλλά όχι τόσα για να μπορέσουν να εισαχθούν στην Ιατρική. Στην Κύπρο, στην κατεύθυνση αυτή προσφέρονται υποτροφίες οι οποίες όχι μόνο αφορούν δημόσια πανεπιστήμια αλλά καλύπτουν και το κόστος διαβίωσης (κατοικία και διατροφή).

Σε ότι αφορά τις εγχώριες σχολές η προτίμηση στις στρατιωτικές σχολές παραμένει υψηλά λόγω επαγγελματικής καθαρά αποκατάστασης. Σχολές με βάση τη γεωγραφική τους κατανομή είναι επίσης στην πρώτη λίστα προτίμησης με βάση τον τόπο κατοικίας ενώ φέτος είχε αρκετή ζήτηση τόσο το τμήμα Διαιτολογίας όσο και το ΤΕΦΑΑ.

 

Παρεμβαίνουν και όχι για καλό οι γονείς

 

Σε μεγάλο βαθμό διαπιστώνεται όμως και η παρεμβατικότητα των γονέων. Θέλοντας προφανώς να βοηθήσουν τα παιδιά τους στην επιλογή, υπερβάλλουν πολλές φορές σε βαθμό που αυτό λειτουργεί αντίθετα. Όπως τονίζει η κα Ιακωβάκη, οφείλουμε να εμπιστευτούμε τη θέληση των παιδιών που αν επιλέξουν τελικά σχολές που αγαπούν θα μπορέσουν με μεγαλύτερη επιμονή να τα καταφέρουν καλύτερα από το αν επέλεγαν μια σχολή που δεν θα τους άρεσε.  Από εκεί και πέρα επισημαίνει ότι το βασικό είναι η παρακολούθηση των μαθημάτων και η ενεργοποίηση μέσα στη σπουδαστική κοινότητα.

 

Στήριξη και πάλι στήριξη

 

Το ζητούμενο είναι σε αυτή τη φάση η πολιτική ηγεσία να κατανοήσει τον αγώνα των οικογενειών για να μπορέσουν τα παιδιά να περάσουν σε μια σχολή αλλά και να σπουδάσουν σε αυτή. Θα πρέπει άμεσα να θεσπιστούν ενισχύσεις για τους οικονομικά αδύναμους ώστε κάθε παιδί να έχει δικαίωμα πρόσβασης.

 

Απαξίωση και του προσανατολισμού

Φαίνεται βέβαια ότι το Υπουργείο Παιδείας δεν εκτιμά αντίστοιχα τον επαγγελματικό προσανατολισμό. Κάπως έτσι έχει αφήσει στη διάθεση του κάθε σχολείου εάν θα συμμετέχει σε αυτόν ενώ θυμίζουμε ότι το γραφείο είχε παύσει να λειτουργεί πέρυσι. Πλέον δεν λειτουργεί ανεξάρτητο αλλά κάτω από την ομπρέλα της ειδικής αγωγής και των αντίστοιχων υπηρεσιών που ελάχιστη σχέση έχουν μεταξύ τους. Το επίσης απαράδεκτο είναι το γεγονός ότι ενώ μέχρι πρόσφατα μπορούσαν να απευθύνονται σε αυτό  νέοι μέχρι 25 ετών, που σημαίνει ότι παρείχε πληροφορίες και για μεταπτυχιακά προγράμματα, πλέον το υπουργείο έχει «αφαιρέσει» αυτή την αρμοδιότητα.

Ο επαγγελματικός προσανατολισμός και το ΚΕΣΥ, είναι ένας φορέας που μέσα από τη συμβουλευτική, μέσα από διάφορα τεστ από το Γυμνάσιο κιόλας, μπορεί να προσφέρει στο παιδί στήριξη στις επιλογές του κι αυτό στην εποχή μας είναι ανεκτίμητο.

Back to top button